Na de masterclass heb je onder andere geleerd:
Hoe je kunt schrijven in scenes en waarom je dat wil
Het belang van show don't tell
Wat een eigen toon is en hoe je die vindt
Welke stijlmiddelen je in kan zetten om je verhaal goed te vertellen
Waarom het persoonlijke ook universeel is
Meer over de structuur en vorm van je boek (en je leert waarom die van tevoren nog niet vast hoeft te staan)
Hoe je geloofwaardig kunt schrijven
Hoe je verhalende elementen toe kan voegen aan een non-ficite boek
Wat de grootste valkuilen zijn bij het schrijven van een boek

Praktische informatie
Datum:
Vrijdag 10 februari 2023 *VOL*,
Vrijdag 7 april 2023: *VOL*
Vrijdag 29 september 2023: nog 4 plekken
Tijd: 9.30-17 uur
Locatie: Amersfoort
Kosten: 399 euro ex btw
Hiervoor krijg je:
- Een inspirerende en motiverende dag
- Mondelinge en schriftelijke feedback van Jelte en Miloe op een vooraf ingeleverd fragment
- Een hand-out met tips en trucs over researchen, het schrijven van scenes, hoe het werkt in de uitgeverijwereld
- Een appgroep waarin je al vragen kan stellen
- Een kleine persoonlijke groep met medeschrijvers
- Afwisselende schrijfoefeningen die je anders laten kijken naar je materiaal
- Vertrouwen en zin in je schrijfproject
- Een Zoom-bijeenkomst van twee uur een maand na de masterclass waarin we de voortgang van je plannen bespreken en je nogmaals feedback krijgt.
Over de docenten:


Miloe van Beek (1974)
Schreef haar NSB-familiegeschiedenis ‘Daar praten wij niet over’, in 2021 verschenen bij Uitgeverij Orlando, het ondernemersboek ‘Yes! I screwed up’ (2017) en het opvoedboek 'Van achter het behang tot over je oren' (2015). Ze werkte meer dan 25 jaar als zelfstandig journalist voor uiteenlopende titels, had een veelgelezen blog, geeft schrijftrainingen en -coaching en werkt aan een nieuw boek.
Jelte Nieuwenhuis (1977)
Heeft ruim twintig jaar ervaring als redacteur, schrijfcoach en literair agent. Hij stond aan de wieg van de loopbanen van een groot aantal zeer uiteenlopende schrijvers, waaronder Marieke Lucas Rijneveld en Splinter Chabot, en ontwikkelde in de loop der jaren een uitgesproken kijk op schrijven en het creatieve proces. Centrale gedachte daarin is dat schrijven niet gaat over lijden, worstelen of presteren — maar over spelen, aanklooien, plezier maken.












